e-commmerce and conversie blog

5 cruciale instellingen in Google Analytics die marketeers nog steeds vaak vergeten

Google Analytics wordt op bijna elk website gebruikt. Toch kom ik nog veel marketeers die eigenlijk vooral kijken naar het aantal dagelijkse bezoekers. Dat is leuk, maar uiteindelijk schiet je daar alleen nog niet veel mee op. Wat je wilt zijn concrete resultaten (verkoop of leads). Maar om die resultaten goed te kunnen meten moet je je Google Analytics hier wel op inrichten. Hier volgen 5 belangrijke instellingen om dit te kunnen doen.


Wat is een goede conversieratio?

Het belang van een hoge conversie is inmiddels wel bekend; alleen bezoekers op je site is niet genoeg. Je wil sales, inschrijvingen of leads hebben. Maar wanneer heb je nu een goede conversie? Hoe weet je of je het slecht doet? Helaas is er geen eenduidig antwoord te geven; maar er zijn wel een aantal richtlijnen die houvast geven.


De webwinkel voorbereiden op de btw verhoging van 1 oktober

Er zijn absoluut leukere onderwerpen dan belasting betalen; zeker als het méér belasting betalen betreft. Maar helaas: er vanuitgaande dat de afspraken in het Kunduz akkoord overeind blijven, gaat per 1 oktober de BTW verhoging in. Dat komt er dus snel aan. Wat betekent dit voor je webwinkel? Het percentage veranderen van 17 naar 19% … Continued


Het einde van de (kleine) winkels? Cor Molenaar aan het woord

Cor Molenaar is al jaren een gevestigde naam in de retail en heeft al veel boeken op zijn naam op het gebied van winkelmarketing. Zijn boek ‘Het einde van de winkels?’ valt natuurlijk meteen op door de provocerende naam. Dat is natuurlijk te verwachten van een beetje marketeer ;).

Het boek is inmiddels toch al een tijd uit (1e oplage Augustus 2011), maar ik had nu tijdens de vakantie een moment om het te lezen. Immers ook al is mijn focus met name online verkopen, in-the-end gaat het om de totale omzet en winst. Fysiek of online – who cares? Voor klanten maakt het niet uit en voor winkeliers ook niet. Ik was dus wel nieuwsgierig naar de visie van Cor, die al sinds jaar en dag in een retail expert is en een reputatie heeft hoog te houden.