Conversie optimalisatie
Een mooie website is fijn, maar wat heb je er aan als er geen nieuwe klanten komen?
8020ecommerce helpt je bij het verhogen van de conversie van je website.
Ken je klant. Maar dan écht.
Natuurlijk ken je je klant. Maar weet je exact wie je topklanten zijn? Wat hen ‘s nachts wakker houdt? En hoe ze online de oplossing van hun probleem zoeken? En weet je ook waarom potentiële klanten niet converteren?
Veel marketeers maken de fout te veel uit te gaan van hen zelf; maar elke klant is weer uniek met eigen wensen, verwachtingen en gedrag.
Meten is weten
Conversiedoelen (sales, contactaanvragen) moeten gemeten worden. Maar ook de ‘micro’conversies – zoals nieuwsbriefinschrijvingen, ‘add to cart’ clicks, ebook downloads, logins, – zijn van belang.
Dit kan met Google Analytics en Google Tag Manager goed gemeten worden. Ook heat map en mouse tracking tools kunnen waardevolle informatie geven.
Plan: focus op de ‘critical few’
Door goed te meten kom je erachter wat echt werkt; er zijn maar een paar elementen (traffic bronnen, pagina’s, klantentypes) die het verschil maken: het Pareto principe.
Actie: quick wins en tests
Aan de slag: de website of campagne aanpassen, of compleet redesignen. Sommige quick wins kun je meteen uitvoeren; andere zaken zul je moeten testen of het daadwerkelijk een verbetering is.
Leren: wat werkt?
Altijd moet er dieper gegraven worden: De conversie is hoger op desktop, maar ook op mobiel? Er komen meer leads, maar zijn ze wel van voldoende kwaliteit?
Meer weten over het verbeteren van de conversie?
Neem nu vrijblijvend contact op voor een oriënterend gesprek of een offerte.
.